listek figowy 2.

Mężczyzna
słyszy i odpowiada:
                        *Usłyszałem Twój głos w ogrodzie,
                           przestraszyłem się,
                           bo jestem nagi, i ukryłem się.*
Bóg
                        *Któż ci powiedział że jesteś nagi?
                           Czy może zjadłeś z drzewa,
                         z którego ci zakazałem jeść?*

Wejście w tę relację bez miłości,
jest obnażeniem się przed drugą osobą, nie tylko fizycznie.
Wchodzący staje się bezbronny, wystawiony na ocenę, nie zawsze życzliwą.
W kaplicy Sykstyńskiej Michał Anioł ujął to w kapitalnym skrócie myślowym.
"Przed" - Adam i Ewa są piękni; "po" stają się brzydcy i ordynarni.
Czyli "po" widzą swoją brzydotę, nie piękno.

Mężczyzna
                        *Niewiasta, którą postawiłeś przy mnie
                        dała mi owoc z tego drzewa i zjadłem*